17 Şubat 2009 Salı

LAVAŞ EKMEĞİ VE ERİŞTE


Bugün hava o kadar güzel ki anlatamam.Eskiden biz köyde böyle güzel havalarda dışarıda eteş yakar sacı ateşin üstüne koyar lavaş ekmeği pişirirdik.Annem hamurları künde haline getirir ben ise odun toplar ateşe atardım.Sac iyice kızınca annem hazırladığı kündeleri atardı.Bir güzel pişerdi üstüne birde yağ sürdünmü muhteşem olurdu.Ağzım sulandı valla.Lavaş ekmeğin içine bir güzel de lor peyniri dökerdim "hııııım"yede yanında yat olurdu.Özledim valla o günleri.O zamanlar kadınlar hep bir arada istedikleri herşeyi birlikte yardımlaşarak pişirirlerdi.Güzel havalarda erişte yaparlardı toplu halde çok zevkli olurdu.Şarkılar türküler göbekler atarak yaparlardı.Sonrada yaptıkları erişteleri keser bir güzel ipe asarlardı, biz çocuklarda bişey olmasın diye başında beklerdik eriştelerin.Of ya böyle yazdıkça geçmişe gidesim geldi özledim lavaş ekmeğini ve erişteği oradaki birlik ve beraberliği ah! ah! nerde o günler ah! ah!

4 yorum:

  1. Ohhh!!!!Canım çekti şimdi ne yapacağız.Canım sen doğu anadolu bölgesinden bir şehirlimisin?Bana öyle geldi.Bende Erzincanlıyım da.Lavaş,erişte,peynir falan...

    YanıtlaSil
  2. offff bir lavaş olsada yesek:)

    YanıtlaSil
  3. evet canım karslıyım ben

    YanıtlaSil
  4. asicim afiyet olsun umarım lavaşı bulursun çünkü bugün benimde canım çekti.:)

    YanıtlaSil